van der Ende Groep

Improving your business
0174 51 50 50

(Pomp)tips van Mitch

Storing in het weekend, ’s avonds laat of precies wanneer een pomp niet gemist kan worden. Heel vervelend natuurlijk en het moet zo snel mogelijk worden opgelost. Klinkt dit herkenbaar? Onze servicemonteurs komen in de praktijk allerlei situaties tegen. Hun dagelijkse werkzaamheden bestaan onder andere uit preventieve controles en spoedreparaties aan pompen, ventilatoren, kleppen en toebehoren. Echter is niet elke reparatie of revisie urgent en zijn er verschillende manieren om (onnodig) hoge (service)kosten uit de weg te gaan.

Mitch Leerdam, Manager Service bij Van der Ende Groep, geeft de volgende adviezen met betrekking tot onderhoud en service:

1. Laat jaarlijks de pomp(en) inspecteren. Wij komen met een plan van aanpak wanneer onderhoud urgent is of wanneer het nog even kan wachten;

2. Wees er tijdig bij als er geluidsklachten zijn. Wacht niet te lang met het inschakelen van onze experts;

3. Laat lekkages niet te lang doorlekken, zo kan (te)veel schade aan het materiaal worden voorkomen. Onder andere door corrosie kan schade aan de pomp en onderdelen en in de nabijheid geïnstalleerde producten ontstaan;

4. Laat pompen en elektromotoren regelmatig checken op lager conditie. Wanneer deze doordraaien, kunnen ze zorgen voor hele hoge reparatiekosten;

5. Laat regelmatig de afsluiters en vlinderkleppen open- en dichtgaan. Op deze manier blijven ze beter te bedienen en wordt voorkomen dat er na een tijd geen beweging meer in te krijgen is;

6. Mocht er toch iets misgaan en uw pomp heeft aandacht nodig, dan is onze serviceafdeling 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar op (0174) 51 50 50.

Persoonlijk advies?
Onze specialisten helpen u graag!

Neem contact op